sexta-feira, 7 de outubro de 2016

Introduction / Introdução

Introduction

The idea of this blog is to show part of the production of year 7A in English throughout the 2nd and 3rd bimesters of 2016. Individual and group productions are here included. Some of them relate to the field trip the students went on in the center of São Paulo city. The newsletter genre allowed students to futher explore their linguistic abilities by writing a variety of texts. In the TV News, students were able to enhance their speaking and listening skills and, as a whole, their skills for working in groups.
The sections:

My Last Vacation - Each group of students chose a text to represent their group in the newsletter.

São Paulo Field Trip - Students produced texts about the places visited in this trip which took place in August.

Interview - Students interviewed either a teacher or a student from the 3rd grade of High School and asked them about their future plans.

We sincerely hope you enjoy our work.

Best,

Year 7A students and Teacher Maira 

Introdução

A idea deste blog é mostrar parte da produção do 7o. ano A em Inglês ao longo do 2o e 3o bimestree de 2016. Foram incluídas produções individuais e em grupo, sendo algumas delas relacionadas ao Estudo de Meio ao centro de São Paulo. O gênero "newsletter" ou jornal escolar permitiu que os alunos explorassem suas habilidades linguisticas ao escrever uma variedade de textos. No "TV News" ou Jornal Televisivo, os alunos puderam aperfeiçoar suas habilidades de fala e escuta e, como um todo, as habilidades necessárias para o trabalho em grupo. 
As seções:

My Last Vacation - Cada grupo escolheu dentre seus textos sobre suas férias um que representasse o grupo. 

São Paulo Field Trip - Os alunos produziram textos a respeito de diferentes lugares visitados no Estudo de Meio realizado em agosto.

Interview - Os alunos entrevistaram ou um(a) professor(a) ou um(a) aluno(a) do 3o ano do Ensino Médio a respeito de seus planos para o futuro.

Nós esperamos que goste de nosso trabalho.

Atenciosamente,

Year 7A students and Teacher Maira 




Nenhum comentário:

Postar um comentário